Spelande + spädbarn ≠ Optimalt

Alla säger att när du får barn kommer hela en tillvaro att ändras, ett konstaterande jag alltid tagit med en nypa salt. Något jag nu får revidera till viss del.

Det är inte att det saknas tid. Problemet är snarare att orken inte riktigt finns.

Om jag verkligen skulle ha velat spela skulle jag säkert kunna göra det men jag orkar helt enkelt inte. De senaste veckorna har jag istället gjort helt kontraproduktiva saker som att somna framför repriser på Två och en halv män och spelat Sim City Social på *shudder* Facebook.

Det lilla knytet som somnar på min axel har lyckats med något som inget annat har gjort sedan början av 1980-talet – gjort mig till en icke-spelare. Grejen är det att jag tycker det är helt ok…

Alys_påse

Kommentera

