Bohemian Rhapsody – En godnattsång?

queen

Alla som är småbarnsföräldrar vet hur det kan vara att försöka få de små att somna på kvällen. Bil, vagn, vagga, gunga, sjunga, berätta en saga etc. är bara en del av de knep som kan tas till. För några dagar började jag nynna på Queens klassiska mästerverk Bohemian Rhapsody och den lilla började slumra till. Så jag har fortsatt med detta med ok resultat.

Idag började hon bli sådär lite smågnällig så jag slängde på ovan nämnda sång på Youtube samtidigt som hon låg på min axel och innan låten var slut hade hon somnat så sött. Jag startade om den bara för att låta det gå en liten stund innan vi la henne i sängen. Var lite orolig för rockmomentet i andra delen av sången, men det verkade gå bra.

Man funderar ju lite på huruvida sången är lämplig som godnattsång men jag inbillar mig att lilltjejen inte förstår sig på Freddie Mercurys lätt fatalistiska text ännu, hon är ju faktiskt bara 5 månader…, och att hon helt enkelt får en bra start i sitt musikliv. Justin Bieber måste i alla fall vara klart sämre, eller hur?

Kommentera

