Elite: Dangerous – Capital ship Battle gameplay!

elite_dangerous

 

Jag har tidigare tagit upp kommande delen i Elite-serien – Elite: Dangerous – som jag varit med och finansiera via Kickstarter. Jag måste bara dela med mig om den senaste videon som David Braben och gänget tagit fram. Det ska vara gameplay och om det slutgiltiga spelet är hälften av vad som visas upp här kommer detta bli riktigt spännande.

Visst ger man upp Elites realtistiska rymdstrider till förmån för mer actionbetonade, men om det kommer gå till på detta sätt är jag beredd att ge upp allt vad Newtons tröghetslagar och liknande säger. Enjoy!

Kommentera

